İslam, cehalete götüren bütün yolları kapatan, doğru bilgi temelinde yükselen ve aydınlatıcı yönüyle ön plana çıkan bir din olarak gelmiştir. İslam'ın geliş gerekçesi, diğer tüm ilahi dinlerde olduğu gibi insanları içine düştükleri yanlışlıklardan kurtarıp iyi ve doğru olana yönelmeleri konusunda onlara yardımcı olmaktır. Din dilinde ‘hidayet' olarak isimlendirilen bu durumun nihai hedefi, ‘tevhid' ve ‘ahlak' noktasında “müstakim” olmayı başarabilmektir. Zira bu alanlarda tutarlı ve doğru bir yaklaşım sağlanmadan pratiğe yansıyan bir gelişmişlikten bahsedilemez. Bu yüzden araştırmamızda İslam'ın sebep olduğu dönüşümün teolojik ve ahlaki boyutlarının ortaya konulması hedeflenmiştir.
Bu kitabın giriş bölümünde ‘değer' ve ‘dönüşüm' olguları ile birlikte ‘cahiliye' kavramı incelenmiştir. Birinci bölümde, Cahiliye Dönemi'nin resmedilmesine ve bu noktada Kur'an tarafından yapılan eleştirilere yer verilmiştir. İkinci bölüm ise Kur'an'ın önerdiği çözüm yollarını içeren bir tarzda organize edilmiştir. Böylesi bir sınıflandırmanın tercih edilmesinin sebebi, Cahiliye Dönemi ve İslam ile birlikte gündeme gelen yeni oluşum arasında karşılaştırma yapma imkanı sağlamasıdır.
İslam, cehalete götüren bütün yolları kapatan, doğru bilgi temelinde yükselen ve aydınlatıcı yönüyle ön plana çıkan bir din olarak gelmiştir. İslam'ın geliş gerekçesi, diğer tüm ilahi dinlerde olduğu gibi insanları içine düştükleri yanlışlıklardan kurtarıp iyi ve doğru olana yönelmeleri konusunda onlara yardımcı olmaktır. Din dilinde ‘hidayet' olarak isimlendirilen bu durumun nihai hedefi, ‘tevhid' ve ‘ahlak' noktasında “müstakim” olmayı başarabilmektir. Zira bu alanlarda tutarlı ve doğru bir yaklaşım sağlanmadan pratiğe yansıyan bir gelişmişlikten bahsedilemez. Bu yüzden araştırmamızda İslam'ın sebep olduğu dönüşümün teolojik ve ahlaki boyutlarının ortaya konulması hedeflenmiştir.
Bu kitabın giriş bölümünde ‘değer' ve ‘dönüşüm' olguları ile birlikte ‘cahiliye' kavramı incelenmiştir. Birinci bölümde, Cahiliye Dönemi'nin resmedilmesine ve bu noktada Kur'an tarafından yapılan eleştirilere yer verilmiştir. İkinci bölüm ise Kur'an'ın önerdiği çözüm yollarını içeren bir tarzda organize edilmiştir. Böylesi bir sınıflandırmanın tercih edilmesinin sebebi, Cahiliye Dönemi ve İslam ile birlikte gündeme gelen yeni oluşum arasında karşılaştırma yapma imkanı sağlamasıdır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | 93,54 | 187,08 |
3 | 63,45 | 190,34 |
6 | 33,35 | 200,10 |
9 | 23,32 | 209,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,30 | 174,30 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |