İslam Hukuk Metodolojisinde Âm ve Mutlak Kavramları

İslam Hukuk Metodolojisinde Âm ve Mutlak Kavramları

%30 indirimli
181,00
126,70
Taksitli fiyat: 9 x 16,95
Temin süresi 3-5 gündür.
Stok Kodu
9786256587984
Boyut
13,5x21
Sayfa Sayısı
200
Baskı
1
Basım Tarihi
01 2024
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
70 gr. kitap kağıdı
Dili
Türkçe
9786256587984
443144
İslam Hukuk Metodolojisinde Âm ve Mutlak Kavramları
İslam Hukuk Metodolojisinde Âm ve Mutlak Kavramları
126.70
Kitap ve Sünnet'i detaylı bir incelemeye tâbi tutan usûlcüler, kendilerine özgü bir yöntemle her iki nasta yer alan lafızları farklı açılardan tasnif etmişlerdir. Bu tasniflerden biri de, vaz‘ açısından lafızların kapsamları dikkate alınarak yapılmış ve lafızlar “âm”, “hâs”, “müşterek” ve “müevvel” olmak üzere, dört kısma ayrılmıştır. Ekollerin farklı yaklaşımlarına bağlı olarak, Hanefî usûlcüler “mutlak”ı hâssın bir kısmı olarak ele alırken, kelamcı usûlcüler ise, “mutlak” ile ilgili konuları “âm” bağlamında ele almışlardır. Bu nedenle, kelamcı usûlcüler, belli durumlardaki haml işlemi dışında, “mutlak”-“mukayyed” ilişkisini “âm”-“hâs” ilişkisine benzetmişlerdir. Bu çalışmada, Hanefî usûlcüler ile kelamcı usûlcülerin yaklaşımları doğrultusunda “âm” ve “mutlak” kavramları ele alınmıştır. Ancak, bu iki kavram aynı zamanda vaz‘ ve mantık ilimleriyle de yakından ilişkili olduğundan, bu iki ilim bağlamında her iki kavramın sağlıklı bir şekilde anlaşılması ve bu arka planın aydınlatılarak aralarındaki farkların tespit edilmesi amacıyla, çalışmanın birinci bölümünde “vaz‘” ve “delâlet” kavramlarına ve ilgili alt başlıklarına yer verilmiştir.
Kitap ve Sünnet'i detaylı bir incelemeye tâbi tutan usûlcüler, kendilerine özgü bir yöntemle her iki nasta yer alan lafızları farklı açılardan tasnif etmişlerdir. Bu tasniflerden biri de, vaz‘ açısından lafızların kapsamları dikkate alınarak yapılmış ve lafızlar “âm”, “hâs”, “müşterek” ve “müevvel” olmak üzere, dört kısma ayrılmıştır. Ekollerin farklı yaklaşımlarına bağlı olarak, Hanefî usûlcüler “mutlak”ı hâssın bir kısmı olarak ele alırken, kelamcı usûlcüler ise, “mutlak” ile ilgili konuları “âm” bağlamında ele almışlardır. Bu nedenle, kelamcı usûlcüler, belli durumlardaki haml işlemi dışında, “mutlak”-“mukayyed” ilişkisini “âm”-“hâs” ilişkisine benzetmişlerdir. Bu çalışmada, Hanefî usûlcüler ile kelamcı usûlcülerin yaklaşımları doğrultusunda “âm” ve “mutlak” kavramları ele alınmıştır. Ancak, bu iki kavram aynı zamanda vaz‘ ve mantık ilimleriyle de yakından ilişkili olduğundan, bu iki ilim bağlamında her iki kavramın sağlıklı bir şekilde anlaşılması ve bu arka planın aydınlatılarak aralarındaki farkların tespit edilmesi amacıyla, çalışmanın birinci bölümünde “vaz‘” ve “delâlet” kavramlarına ve ilgili alt başlıklarına yer verilmiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 67,99    135,99   
3 46,12    138,36   
6 24,24    145,45   
9 16,95    152,56   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 126,70    126,70   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat