Gerek makâsıdi düşünce gerekse kadın ve aile konuları etrafında son derece zengin bir literatürün varlık kazanmış olduğu bir gerçektir. Bir diğer gerçek de anılan konulara müteallik meseleleri fürû-i fıkıh açısından işleyen eserlerde yürütülen incelemelerde, şer'î hükümlerin hikmet boyutunun dikkate alınmış olduğudur. Ne var ki kadın gibi aile hukukunu ilgilendiren daha spesifik başlıkları hikmet merkezinde ve makâsıdî bir yaklaşımla inceleyen mevziî çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır. Zira bu nitelikteki çalışmalar sayesinde muayyen bir konuya ilişkin hükümlerin hikmet boyutu bütün çizgileriyle gözler önüne serilebilecek ve daha derinlikli bir okuma yapma imkânı söz konusu olacaktır. Elinizdeki bu çalışmaya vücut veren de işte anılan nitelikte bir okuma yapabilme arzusudur. Zira bu çalışma aile hukukunun bütün fer'i meselelerini ele alma gibi bir gayeyi hedeflememekte, aksine kadın ve aile ile ilgili hükümlere yaklaşımda fukahanın esas aldığı gâi perspektifi tasvir etmeyi, buradan hareketle de fıkhi düşüncede kadının konumuna ilişkin bir tespite gitmeyi hedeflemektedir.
Gerek makâsıdi düşünce gerekse kadın ve aile konuları etrafında son derece zengin bir literatürün varlık kazanmış olduğu bir gerçektir. Bir diğer gerçek de anılan konulara müteallik meseleleri fürû-i fıkıh açısından işleyen eserlerde yürütülen incelemelerde, şer'î hükümlerin hikmet boyutunun dikkate alınmış olduğudur. Ne var ki kadın gibi aile hukukunu ilgilendiren daha spesifik başlıkları hikmet merkezinde ve makâsıdî bir yaklaşımla inceleyen mevziî çalışmalara ihtiyaç bulunmaktadır. Zira bu nitelikteki çalışmalar sayesinde muayyen bir konuya ilişkin hükümlerin hikmet boyutu bütün çizgileriyle gözler önüne serilebilecek ve daha derinlikli bir okuma yapma imkânı söz konusu olacaktır. Elinizdeki bu çalışmaya vücut veren de işte anılan nitelikte bir okuma yapabilme arzusudur. Zira bu çalışma aile hukukunun bütün fer'i meselelerini ele alma gibi bir gayeyi hedeflememekte, aksine kadın ve aile ile ilgili hükümlere yaklaşımda fukahanın esas aldığı gâi perspektifi tasvir etmeyi, buradan hareketle de fıkhi düşüncede kadının konumuna ilişkin bir tespite gitmeyi hedeflemektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | 56,72 | 113,45 |
3 | 38,47 | 115,42 |
6 | 20,22 | 121,34 |
9 | 14,14 | 127,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,70 | 105,70 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |