Cepçiler, çorcular, yankesiciler, düzenbazlar, ayan ablalar, silkeleyiciler, çeteler, işbitiriciler, patronlar, namuslu ve namussuz aynasızlar, savcılar, hâkimler, enayiler ve organize işler: Hırsızlık, mülkiyet kadar eski bir olgu. Hatta bugün ‘çalıyor ama çalışıyor' denilerek siyasetçilerin olağan faaliyetinin bir parçası haline bile getirilmiş durumda.
20. yüzyılın en etkili kriminologlarından sayılan Edwin Sutherland'in, Şikago'da hırsızlık mesleğini yürüten ünlü Chic Conwell'le yaptığı işbirliğinin ürünü olan bu klasikleşmiş kitap, okuru yeraltı ve suç dünyasının kuytu köşelerinde bir yolculuğa çıkarıyor. Hırsızlar âleminde dönen dolapların, hırsızlar ile kolluk kuvvetleri, siyasetçiler ve bürokratlar arasındaki girift ilişkilerin, dostlukların ve düşmanlıkların etkileyici bir portresini sunuyor. Hırsızlığın nasıl dallanıp budaklandığını, hırsızlar topluluğunun kendi ahlak kuralları, iletişim dilleri ve görgü kurallarının bulunduğunu gözler önüne seriyor. Hırsızlar ile toplumun yerleşik kurumları arasındaki ilişkinin bir düşmanlık ilişkisinden çok daha fazlası olduğunu ortaya koyuyor.
Cepçiler, çorcular, yankesiciler, düzenbazlar, ayan ablalar, silkeleyiciler, çeteler, işbitiriciler, patronlar, namuslu ve namussuz aynasızlar, savcılar, hâkimler, enayiler ve organize işler: Hırsızlık, mülkiyet kadar eski bir olgu. Hatta bugün ‘çalıyor ama çalışıyor' denilerek siyasetçilerin olağan faaliyetinin bir parçası haline bile getirilmiş durumda.
20. yüzyılın en etkili kriminologlarından sayılan Edwin Sutherland'in, Şikago'da hırsızlık mesleğini yürüten ünlü Chic Conwell'le yaptığı işbirliğinin ürünü olan bu klasikleşmiş kitap, okuru yeraltı ve suç dünyasının kuytu köşelerinde bir yolculuğa çıkarıyor. Hırsızlar âleminde dönen dolapların, hırsızlar ile kolluk kuvvetleri, siyasetçiler ve bürokratlar arasındaki girift ilişkilerin, dostlukların ve düşmanlıkların etkileyici bir portresini sunuyor. Hırsızlığın nasıl dallanıp budaklandığını, hırsızlar topluluğunun kendi ahlak kuralları, iletişim dilleri ve görgü kurallarının bulunduğunu gözler önüne seriyor. Hırsızlar ile toplumun yerleşik kurumları arasındaki ilişkinin bir düşmanlık ilişkisinden çok daha fazlası olduğunu ortaya koyuyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | 72,13 | 144,25 |
3 | 48,92 | 146,76 |
6 | 25,72 | 154,29 |
9 | 17,98 | 161,83 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,40 | 134,40 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |